År 2008

Nyårsafton 2007.
God mat och trevligt umgänge med nära & kära. Precis ett år sedan.
Här längtade jag efter 2008, hade så mycket att se fram emot. Nu har
jag däremot inte alls lika stor koll på vad 2009 har att komma med, men
jag är riktigt spänd och förväntansfull. Tror det kommer bli ett kanonbra år!


Looking back on..


Januari.
Att gå tillbaka till skolan efter sitt allra sista jullov kändes spännande!
Vi började redan prata om studenten och kika runt på balklänningar..


.. Hade också haft körkort i nio månader och precis
upplevt min första vinter utan någon förälder bredvid mig.



Februari.
Min 19:e födelsedag. Lillebrorsans 17:e. Det firades hemma med
släkten. Fick dille på Ally McBeal och beställde hem alla säsongerna.
Tog upp skissandet igen, mycket p.g.a min stressmage då jag fick tips om
att försöka fokusera på något annat än skolan. Något som lugnande ner mig.


Jag vill minnas att februari också var den månaden jag, F & B
bestämde oss för att åka till Spanien innan skolan tog slut.  


Mars.
Här började skolstressen infinna sig ordentligt. Plugg, plugg, plugg. Vi
fick även studentmössorna. Tror vi alla blev lite extra taggade.. Eller latare
då vi insåg att det bara var drygt två månader kvar? Kameran hakade i vilket
fall på mycket till skolan. Har hundratals "joll-bilder" liggandes på datorn.



April.
Bokade resan till Spanien tillsammans med F & B. Den 11/5 skulle vi åka
och allt som hette skola skulle vara klart och inlämnat innan dess!



Maj.
Spanien, Cullera! Stressigt före, riktigt stressigt, men vi lyckades
alla få klart allt innan det var dags att åka. Söndagen den 11 maj
åkte vi - fredagen den 9:e satt vi som tokar på skolan för att få klart det
sista. Kom hem den 18:e, tio dagar innan studentbalen skulle äga rum.






Juni.
Den 3:e är definitivt ett datum jag aldrig glömmer. Dagen man såg så
mycket fram emot, med skräckblandad förtjusning förstås. Studenten.



Juli.
Hade en väldigt bra sommar. En hel del sommarjobb men den
var också fylld av trevligt umgänge och en massa härliga kvällar.



Augusti - November.
Kommer ihåg att jag hade smått panik över jobb. Frågade om det fanns någon
möjlighet att få där jag sommarjobbat men dessvärre hade det inget just då..
Så jag sökte, och sökte, och sökte.. I en sådan liten by som jag bor i märktes
lågkonjukturen av väldigt mycket och många gick arbetslösa. Dock hade jag extremt
tur då jag sökte ett deltidsjobb i en affär - och fick det! Sedan dess jobbar jag där.


Under dessa månader var det rätt lugnt, jobbade var & varannan dag så
det blev tyvärr inte så många aktiviteter inplanerade. Stockholmsresan är
väl den jag minns klarast, hälsade på J eftersom hon började plugga
där. Hade verkligen supertrevligt, längtar till nästa gång vi ses!



December.
En fartfylld månad. Så mycket som jag jobbade i december har jag
aldrig jobbat någon gång. Men i överlag har det varit en bra och mysig
månad. Och jag tror inte jag kunde få ett bättre avslut på 2008.

Kommentarer
Postat av: jannikepannike

åh! kul o titta på summasumarum av ditt år!!längtar ihjäl mig tills du kommer! det är snart! massa love till dig! önskar dig världens bästa 2009! (utropstecken-kavalkad!)

2009-01-01 @ 19:10:47
Postat av: jannikepannike

åh! kul o titta på summasumarum av ditt år!!längtar ihjäl mig tills du kommer! det är snart! massa love till dig! önskar dig världens bästa 2009! (utropstecken-kavalkad!)

2009-01-01 @ 19:11:31
Postat av: F

Vilken resa! ;p

2009-01-02 @ 16:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Empty Glamour